A jobb felhasználói élmény, illetve a biztonságosabb használat érdekében a weboldalon sütiket használunk.

Menü

Miért érdemes gyakrabban olajos magvakat és mogyoróféléket ennünk?

A jó HDL ÉS a rossz LDL

 

  • csökkentik a „rossz” LDL-koleszterintet,
  • szívproblémák enyhítésére,
  • szívinfarktus megelőzésében segítenek,
  • érrendszeri betegségek elleni védekezésre,
  • vérrögképződés kialakulásának és szélütés bekövetkezés csökkentésére,
  • rákos sejtek szaporodásának a csökkentésére,
  • fogszuvasodás ellen,
  • életenergia fokozására.

 

Kézben tartott szív

 

E kedvelt és finom élelmiszercsoportba tartoznak:
- a héjas gyümölcsök (dió, mogyoró, mandula),
- az olajos magok (napraforgómag, tökmag) és
- egyes hüvelyesek (köztük a félrevezető nevű földimogyoró).

Közös jellemzőjük, hogy energiatartalmuk jelentős része (50-75%) zsírok és olajok formájában van jelen. Többségük javarészt egyszeresen és többszörösen telített zsírsavakat tartalmaz, amelyek csökkentik az erekben lerakódó „rossz” LDL-koleszterin szintjét.

Egy vizsgálat eredményei szerint azoknál a nőknél, akik állati fehérjék helyett hetente legalább kétszer mogyoróféléket fogyasztottak, 60%-kal kevesebb szívprobléma fordult elő, mint a kontrollcsoport tagjainál. Ha hetente legalább négyszer eszünk mogyoróféléket, vagy olajos magvakat, 25%-kal csökkenthetjük a szívinfarktus valószínűségét.

A földimogyoró emellett egy resveratrol nevű, vörösborban is megtalálható antioxidánst is tartalmaz, amelynek a szív- és érrendszeri betegségek ellen védőhatása van.

A mandula, a dió és a lenmag jó forrásai az Omega-3 zsírsavaknak, amelyek csökkentik a vérrögképződés és a szélütés veszélyét.

Más kutatások szerint az olajos magvak gátolhatják a rákos sejtek szaporodását. Egy maréknyi mogyoróféle, vagy olajos mag egészséges fehérjeforrás (ezért a magvak a fogszuvasodás ellen is védenek).

Emellett nagy mennyiségű rostot, magnéziumot, cinket és E-vitamint (antioxidáns, amely megvéd a szív- és érrendszeri betegségektől a ráktól) tartalmaz.

A tökmagban sok a vas, a szezámmag kalciumban, a napraforgómag pedig az energiánkat fokozó tiaminban gazdag.

Nyersen, vagy szárazon pirítva hozzáadhatók ragukhoz, salátákhoz, joghurthoz, a mogyoróféléket felhasználhatjuk sütemények készítéséhez, a salátaönteteket pedig készíthetjük szezám-, lenmag- vagy napraforgóolajjal.

 

Életerős, örömteli lány

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog
Árukereső.hu