A jobb felhasználói élmény, illetve a biztonságosabb használat érdekében a weboldalon sütiket használunk.

Menü

Kókuszolaj vagy kókuszzsír?

 

A kókuszolaj alapanyaga a kókuszdió kiszárított húsa. Sokoldalúan felhasználható sütéshez-főzéshez, kitűnő bőr és hajápoló és a gyógyításban is alkalmazzák. (A hindu vallás szerint a kókuszdió majdnem száz féle betegség gyógyítására alkalmas.)

A kókuszolaj magas arányban tartalmaz laurinsavat, mely támogatja szervezetünk optimális működését. A laurinsav emésztés során monolaurinná alakul, mely antibakteriális hatásának köszönhetően megakadályozza a vírusok és fertőzések elszaporodását a szervezetben.

Kiváló antioxidánsmagas E vitamin tartalma elősegíti a kalcium és a magnézium felszívódását. A kókuszt könnyű megemészteni, mivel nem terheli a májat és az epét, javítja az emésztést. A kókuszolajban lévő könnyen emészthető közepes láncú zsírsav serkenti a test anyagcseréjét, a májba kerülve pillanatok alatt energiává alakul át.

A kókuszolajat kókuszzsírként is emlegetik, hiszen normál szobahőmérsékleten szilárd halmazállapotú, fehér színű és zsírra hasonlít, 24°C fok felett azonban folyékonnyá válik. Lassan oxidálódik, így hosszabb ideig tárolható anélkül, hogy megavasodna.

Az olaj elkészítési módja szerint három fajtája ismeretes. (Hidegen sajtolt kókuszolaj, szűz kókuszolaj, finomított kókuszolaj.)

 

kókuszolaj vagy kókuszzsír

 

A kókuszolaj a legtelítettebb az összes olaj közül, magas hőmérsékleten is megőrzi a stabilitását. Ellenálló a hővel szemben, nehezen oxidálható. Az oxidáció csak 198 Celsius fok fölött megy végbe.

Mivel kalóriatartalma magas, és mégiscsak telített zsírsavakat tartalmaz, az amerikai táplálkozási irányelvek napi 1 teáskanálnyi mennyiség fogyasztását javasolják belőle. (javasolt termék: kókusz)

Tartalomhoz tartozó címkék: kókusz