A jobb felhasználói élmény, illetve a biztonságosabb használat érdekében a weboldalon sütiket használunk.

Menü

Csicseriborsó

Rendezés:

Édes ízű, fehérjében, zsírban és szénhidrátokban bővelkedő élelem.

Raktáron
Gyártó: Tellér
650 Ft
650,00 Ft/kg
Felhasználási területe megegyezik a borsóéval. Fogyaszthatjuk önmagában vagy pl. kuszkuszhoz keverve, készülhet belőle főzelék, leves, ragu, köret, saláta, pástétom (humusz).
Raktáron
Gyártó: Dénes Natura
545 Ft
1.090,00 Ft/kg

Az olasz, a görög, az indiai, az arab, a spanyol és a portugál konyha egyik legkedveltebb alapanyaga. Kiemelkedően magas a rosttartalma, gazdag fehérjében és igen jelentős a foszfor, a kalcium és a magnézium tartalma, ezért érdemes beilleszteni a táplálkozásunkba.

Hamarosan elérhető
Gyártó: Biopont
509 Ft
1.272,50 Ft/kg

Kevés kalóriát tartalmazó, sokoldalúan felhasználható egészséges, tápláló növény. 

Raktáron
Gyártó: Dénes Natura
309 Ft
1.236,00 Ft/kg

Csicseriborsó, mint fő fehérjeforrás

 

A csicseriborsó a közel-keleti és az afrikai konyha megkerülhetetlen alapanyaga, mely itthon ennek ellenére igencsak szerény szerepet kap. De miért is olyan nagyra becsült élelmiszer ez a hüvelyes más országokban?

Az egyik legfontosabb tulajdonsága a csicseriborsónak, hogy a növények és azon belül a hüvelyesek között is az egyik legkiválóbb fehérje forrás. Éppen ezért itthon és a nyugati világban már rég a vegán életmód szerves részét képezi. Emellett ásványi anyag összetétele is példaértékű, magas kalcium, magnézium és foszfát tartalma miatt a csontokra is jó hatással van.

Csicseriborsóval az egészségért!

A csicseriborsó magas rosttartalmával az emésztést segítő élelmiszerek közé tartozik, segít megszabadulni a bélfalakon lerakódott salakanyagoktól és csökkenti a székrekedést. Antioxidáns hatásával a rák ellen is segít védekezni, emellett csökkenti a koleszterinszintet is, amellyel szív- és érrendszerünknek kedvezhetünk. 

A csicseriborsó könnyen beépíthető az étrendbe.

Ha eddig azon gondolkodtál, hogy hogyan építsd be a csicseriborsót a táplálkozásodba, akkor itt van néhány tipp, amivel ezt könnyen megteheted. A csicseriborsó nem más, mint a humusz alapanyaga, így már biztosan hallottál róla. Rengeteg receptet találhatsz az elkészítéséről. Emellett készíthetsz belőle falafel golyókat is, amelyeket szinte mindenhez lehet fogyasztani, legyen szó főzelékekről vagy akár hús mellé köretként is alkalmazható.

A csicseriborsó nem véletlenül ennyire népszerű alapanyag a világ nagy részén, érdemes neked is felvenned a szakácskönyvedbe!