A jobb felhasználói élmény, illetve a biztonságosabb használat érdekében a weboldalon sütiket használunk.

Menü

Éhség versus étvágy.

Hogy is van az, hogy... "tele vagyok, már csak a szemem kívánja"?

Az éhség fontos a túlélésünkhöz. Ez az érzés biztosítja, hogy elegendő táplálékot vegyünk magunkhoz a szervezet működéséhez. Amikor nem az éhség, hanem az élvezet késztet falatozásra, az az étvágy.
Az éhség élettani jelenség, belső ingerek hatására alakul ki, mint például az alacsony vércukorszint vagy az üres gyomor. Az étvágyat az étel látványa, illata váltja ki, vagy bármi, amit összekapcsolunk vele. Az étkezési idő közeledte, vagy a stressz is fokozhatja az evés iránti vágyat. Fontos az emlékezet szerepe is, hogy mikor volt a legutóbbi táplálékbevitel.

Evés közben a zsírsejtek éhség érzetet gátló hormont, leptint bocsátanak ki, és egy idő után úgy érezzük, hogy megteltünk.

 

evés közben leptin

 

A rostdús táplálékok lassítják a gyomor ürülését, késleltetik a tápanyagok felszívódását, ezért meghosszabbítják a telítettségérzést.

A gyomor kiürülése után úgy két órát követően kezd el csökkenni a vércukorszint és elkezd elindulni az éhségérzet folyamata.

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog
Árukereső.hu